Klaidos, kurias daro į investuotojus besikreipiantys verslininkai

Startuolių įkūrėjai nuo pačių pirmųjų savo naujojo verslo pradžių turi ieškoti investuotojų, kurių pagalba galėtų pritraukti daugiau investicijų, būtinų jų verslo efektyviai plėtrai. Tačiau, deja, bet daugybė startuolių įkūrėjų ieškodami investuotojų padaro begalę klaidų, kurios užkerta kelią sulaukti teigiamo investuotojų atsakymo. Dėl šios priežasties sudarėme jums nemenką klaidų sąrašą, kurio pagalba jums turėtų būti paprasčiau tokių klaidų išvengti.

Tiesioginis verslo plano ar įmonės veiklos apžvalgos siuntimas

Investuotojai labai retai skaito jiems startuolių atsiunčiamus laiškus. Jie kasdien gauna šimtus, jei ne tūkstančius elektroninių laiškų, kuriuose yra pristatomos įvairios verslo idėjos, prašant skirti finansavimą naujo verslo plėtrai. Todėl jei jūs savo verslo planą arba vykdomos komercinės veiklos aprašymą siųsite el. paštu, tikrai nepasieksite norimo tikslo. Tačiau jei apie jūsų startuolį potencialiems investuotojams užsimins kas nors iš investuotojams artimos aplinkos, pvz., teisininkas, verslininkas ar kitas investuotojas, situacija gali labai reikšmingai pasikeisti. Tai reiškia, kad jūs turėtumėte pagalvoti apie originalesnius savo idėjos pristatymo kelius.

Ieškojimas investuotojų neatsižvelgiant į tai, kas juos domina

Nemanykite, kad visi investuotojai yra vienodi. Vienus investuotojus labiausiai domina biotechnologijų kompanijos. Tuo tarpu kitus labiau domina mobiliosios programėlės, fizinės technologijos ar skaitmeniniai sprendimai. Prieš kreipdamiesi į investuotojus, visų pirma atlikite tyrimą ir išsiaiškinkite, kuriuos investuotojus iš tikrųjų galėtų dominti jūsų verslo idėja ir pasirinkta verslo kryptis.

50 puslapių verslo plano pateikimas peržiūrai

Investuotojas tikrai neturi tiek laiko, kad galėtų kaskart perskaityti jam startuolių pateiktus 50 puslapių verslo planus. Jūsų verslo planas ar pirminis verslo pristatymas turėtų sutilpti į ne daugiau kaip 2 arba 3 puslapius, kuriuose būtų labai aiškiai pateikta pati svarbiausia ir išgryninta informacija.

Negalėjimas įvardinti, kodėl tai yra puiki investavimo galimybė

Didžioji dauguma investuotojų ieško verslų, kurie gali greitai tapti labai pelningais. Todėl būkite tikri, kad prieš kreipdamiesi į investuotojus jūs žinote atsakymą, kaip ir kodėl jūsų verslas galėtų ir turėtų tapti didelis bei sėkmingas. Nekalbėkite apie mažas ir menkavertes idėjas. Net jei pradžioje jūsų produktas yra pakankamai nedidelis, tai tikrai nereiškia, kad turėtumėte į tai orientuotis. Turite žvelgti tolyn į ateitį ir pabandyti suprasti, kokios yra jūsų verslo tikrosios perspektyvos.

Į susitikimą ateinama su visa komanda, tačiau kalba tik vadovas

Investuotojai visuomet nori žinoti ar jūs turite gerą komandą. Jei jūs į susitikimą su savo potencialiu investuotoju ateisite ne vieni, tačiau kalbėsite tik jūs, padarysite labai didelę klaidą. Tokiu atveju investuotojai negalės susidaryti teigiamos nuomonės apie jūsų turimą komandą. Leiskite kalbėti ir kitiems savo komandos nariams, kurie parodytų savo kompetenciją. Be abejo, apie tai, ką kalbėsite susitikimo metu, su savo komandos nariais turėtumėte aptarti iš anksto, kad atėjus laikui kalbėti nekiltų įvairių prieštaravimų.

Teigimas, kad nėra jokios konkurencijos

Jei jūs potencialiems investuotojams bandysite teigti, kad nėra jokios konkurencijos, tuomet tai labai akivaizdžiai jiems parodys, kad jūs į visą tai žvelgiate nerealistiškai arba esate labai naivūs. Puikiai suprantama, kad yra konkurencija – tiesioginė, netiesioginė ar iš tų, kas siūlo dalinai panašius sprendimus. Jūs turite atlikti išsamią konkurentų analizę, kuri jūsų potencialiems investuotojams padėtų matyti, kad jūs iš tikrųjų suprantate savo rinką.

Pristatomos neįdomios ar nerealistiškos projekcijos

Jei jūs investuotojui pateiksite savo kompanijos projekciją, kurios atveju ji po penkerių metų generuos 5 mln. EUR pajamas, vargu ar jis bus pakankamai susidomėjęs. Investuotojas nori investuoti į kompaniją, kuri gali užtikrintai augti ir galiausiai tapti didžiuliu verslu. Lygiai taip pat, jei jūs pateiksite projekciją, rodančią, kad po 3 metų jūsų verslas generuos 500 mln. pajamas, investuotojas gali manyti, kad jūs į savo verslą žvelgiate nerealistiškai – ypač, jei dabartinės jūsų įmonės pajamos yra lygios nuliui. Kuomet pristatysite savo ateities projekciją, venkite skaičių ir detalių, kurias būtų sudėtinga argumentuoti.

Prašymas pasirašyti konfidencialumo sutartį prieš pateikiant informaciją

Nemenka dalis investuotojų nėra linkę pasirašyti konfidencialumo sutarčių. Ir jei jūs norite pelnyti savo potencialaus investuotojo palankumą, paskutinis dalykas, ką jūs norėtumėte padaryti, tai pasiūlyti jam pasirašyti konfidencialumo sutartį. Jei jūsų verslo idėja yra tokia konfidenciali, nesidalinkite ja su niekuo ir pasilikite ją sau.

Prastų atsakymų pateikimas investuotojui

Verslo savininkas visuomet prieš kreipdamasis į investuotojus turėtų labai gerai pagalvoti, ką ir kaip jis sakys. Tai reiškia, kad būtina iš anksto praktikuotis ir apgalvoti kiekvieną svarbią detalę. Nėra nieko blogiau, kaip susitikimo su investuotojais metu pateikti daugybę netikslių ar dar daugiau neaiškumų investuotojams sukeliančių atsakymų. Jūs taip pat turėtumėte pagalvoti, kokie klausimai pokalbio metu jums galėtų būti pateikti, o tuomet savo ruožtu apgalvoti tinkamiausius ir tiksliausius atsakymus. Kiekvieną investuotojo jums pateiktą klausimą turėtų lydėti labai konkretus ir aiškus atsakymas.

Negalėjimas įvardyti, kokią problemą sprendžia jūsų verslas

Kokią problemą išsprendžia jūsų verslas? Ar apskritai jis sprendžia kokią nors problemą? Ne? Tuomet nė negalvokite apie kreipimąsi į investuotojus. Investuotojai visuomet ieško originalių sprendimų, kurie yra pritaikyti tam tikrų vartotojams aktualių problemų sprendimui. Tokiais atvejais atsiranda kur kas didesnis potencialas išvystyti naują verslą ir pasiekti norimą sėkmę.

Stereotipinių frazių naudojimas

Jei jūs keliaujate pas savo potencialius investuotojus, turėtumėte vengti naudoti stereotipinių ir klišinėmis vadinamų frazių, tokių kaip:

  • „Viskas, ko mums reikia, tai 1% rinkos“ (vargu ar ir tiek gausite)
  • „Mes neabejotinai sulauksime virusinio efekto“ (nebent jūs turite praktinį savo pačių pavyzdį)
  • „Šis produktas pats save reklamuos“ (ne, taip nenutiks)
  • „Google nors mus įsigyti“ (galbūt, bet nebūtinai)

Pateikiant daugiau nei 20 „PowerPoint“ skaidrių pristatymą

Dažniausiai susitikimui su investuotojais jūs turėsite ne daugiau kaip vieną valandą. Tuo tarpu, jei jūs susitikimo metu pateiksite pernelyg daug informacijos, galiausiai nebeturėsite laiko savo verslo idėją ir perspektyvas aptarti su potencialiais investuotojais. Daugiau papildomos informacijos apie savo verslą jūs galėsite visuomet pateikti vėliau. Susitikimo metu jūs turite pateikti tik pačią svarbiausią ir esminę informaciją.

Pamirštama įvardyti savo komandos patirtį ir pasiekimus

Daugybė investuotojų startuolio komandos svarbą ir reikšmę yra linkę iškelti į pirmąjį planą. Trumpiau tariant, tai jie laiko kur kas svarbesniu veiksniu nei pati idėja ar produktas. Investuotojai visuomet norės žinoti, kas sudaro jūsų komandą, kokius įgūdžius ir sugebėjimus turi jūsų komandos nariai, kokia yra jų turima patirtis ir kokie yra jų pasiekimai. Jūsų komandos nariai turi būti motyvuoti ir degti tokiu pačiu užsidegimu kaip ir jūs.

Dėmesio nekreipimas į detales

Būkite tikri, kad jūsų prezentacijoje nėra jokių gramatinių ir stiliaus klaidų. Jūsų tekstas turėtų būti parašytas labai profesionaliai ir taisyklingai. Tai parodys, kad jūs kreipiate dėmesį net ir į pačias smulkiausias detales. Jūsų prezentacija yra savotiškas jūsų kaip verslo savininko veidas. Tai lyg vizitinė kortelė, pagal kurią jūs taip pat būsite vertinami savo pasirinktų potencialių investuotojų.

Prototipo neturėjimas

Prototipas yra vertas daugiau nei tūkstantis žodžių. Jei jūs potencialiam investuotojui parodysite prototipą ar veikiančią pirminę savo produkto versiją, jie kur kas geriau supras, ką jūs bandote pasiekti ir kokiu keliu jūs planuojate eiti. Jei jūs pasirūpinsite, kad prototipas veiktų efektyviai ir būtų patrauklus vartotojo akiai, turėsite daug didesnes galimybes sulaukti teigiamo investuotojų sprendimo.

Nepasidomima investuotoju ir jo portfolio

Jei jūs iš anksto atliksite savo namų darbus ir pasidomėsite investuotoju, į kurį planuojate kreiptis, parodysite jam, kad jūs elgiatės labai atsakingai ir į jį kreipiatės nebe reikalo. Be to, tokiu būdu jūs galite kur kas lengviau pelnyti ir didesnį investuotojo palankumą.

Nepasidomėjimas kitų įmonių aprašymais ir verslo planais

Prieš kreipdamiesi į investuotojus jūs turėtumėte pasidomėti, kaip atrodo kitų įmonių aprašymai, pristatymai, verslo planai ir prezentacijos. Tai padėtų ne tik išvengti daugybės galimų klaidų, tačiau taip pat pagelbėtų geriau pasiruošiant ir sudarant kokybiškesnį verslo planą ar įmonės veiklos aprašymą. Norint tai padaryti, galite kreiptis tiek į teisininkus, tiek ir į kitų įmonių savininkus, kurie jau buvo kreipęsi į investuotojus.

Negalėjimas paaiškinti, kuo jūsų produktas ar technologija yra geresnė už konkurentų

Kiekvienas investuotojas nori žinoti, kuo konkretus produktas ar konkreti technologija yra pranašesnė ir geresnė už iki šiol rinkoje esančių konkurentų siūlomus sprendimus. Jūs turite įsivaizduoti, kad investuotojas jau yra puikiai susipažinęs su rinkoje esančiais produktais ir technologijomis, todėl jums būtina iš anksto labai gerai pasiruošti. Pavyzdžiui – „Mes skiriamės nuo Instagram trimis privalumais: mūsų platforma yra lengviau naudotis, siūlome patogesnes redagavimo funkcijas ir mes turime galimybę monetizuoti projektą anksčiau nei tai galėjo padaryti Instagram.“

Negalėjimas apibūdinti savo numatytos rinkodaros strategijos

Vien todėl, kad jūs sukursite ar sukūrėte kažką ypatingo ir išskirtinio, dar nereiškia, kad jis savaime ir akimirksniu taps labai populiarus bei žinomas tikslinei auditorijai ar netgi visam pasauliui. Dėl šios priežasties kiekvienam investuotojui yra labai svarbu sužinoti, kokia yra startuolio numatyta rinkodaros strategija ir kaip bus reklamuojami jo produktai ar paslaugos. Iš anksto turėtumėte pagalvoti, kokias rinkodaros priemones jūs pasitelksite? Kaip galėsite pasiekti savo tikslinę auditoriją? Kaip pasitelksite socialinius tinklus, tokius kaip Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest ir kt.? Ar jūs pasitelksite turinio rinkodaros priemones? Ar publikuosite straipsnius didžiuosiuose pasaulinio lygio portaluose, tokiuose kaip BusinessInsider.com, Forbes.com ar kt.? Ar jūs naudositės optimizavimu paieškos sistemoms ir ar jūsų verslo atveju tai bus produktyvus sprendimas? Kokius žingsnius jūs žengsite tam, kad padidintumėte savo pardavimus ir pagerintumėte prekės ženklo žinomumą?

Negalėjimas paaiškinti, kaip bus investuojamos lėšos ir kuriam laikui jų užteks

Investuotojas visuomet nori žinoti, kaip jo investuotos lėšos bus panaudotos ir kuriam laikui jų galės pakakti. Tai leidžia suprasti, po kurio laiko turės prasidėti antrasis finansavimo etapas. Be to, tai investuotojui padeda išsiaiškinti ar jūsų numatytas planas yra realistiškas ir ar juo galima pasitikėti bei kliautis, vertinant prašomos investicijos dydį ir užsibrėžtus tikslus. Taip pat iš finansų paskirstymui skirto plano investuotojas galės suprasti ar rinkodaros priemonėms skirtos lėšos, talentų samdymui tenkantys kaštai ir kitos išlaidos yra adekvačios ir pakankamos.