Pasaulis delne – ne tik graži metafora

Ieškant ko nors jaukaus pavyksta rasti mąsliai skambantį puslapį, kurio pavadinimas traukia dėmesį: PasaulisDelne. Čia šūkis skelbia: „Vertinantiems kokybę“, o siūlomi produktai sufleruoja apie malonią namų atmosferą. Arbata ir kava, aromaterapija...

Pasaulis delne – graži metafora. Ir ne tik. Tai lyg skatinimas pagalvoti apie mastelį. Apie dalykus, kurie paradoksalūs, dideli, nors nebūtinai brangūs materialia prasme, reikšmingi ir neatsiejami nuo pasaulio sąvokos.

Ne šiaip sau buvo paminėtas paradoksalumas. Keletas sakinių apie tai:

 - Nors neretai prabanga labiausiai traukia dėmesį, daugiau jaukumo gali suteikti tiesiog pašnekesys prie arbatos puodelio.

 - Nors dažnai pastatas (būstas) suvokiamas kaip jaukumas, iš tiesų vien statinys dar nesuteikia pilnatvės.

 - Nors ateina į galvą minčių, kad būtų įdomu aplankyti visas pasaulio šalis, iš tiesų net greta esančios įdomybės suteikia peno apmąstymams; net vietovės, kurios, rodos, visai šalia namų, gali įkvėpti, atsiskleisti nepaprastu grožiu.

Visur daug paradoksų. Puiku, kai jie ne tik neigiami, bet ir teigiami. Kartu tai skatina suklusti ir geriau suprasti delno bei pasaulio konceptą, šių visiškai skirtingo „svorio“ objektų skirtį ir panašumus.

Filosofija? Turbūt taip. Jaukumas ir filosofija nėra tokios tolimos temos, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. O ir apskritai jau įsitikinome, kad esama visokiausių paradoksų. Ką gali žinoti, gal šios dvi sąvokos (filosofija ir jaukumas) yra giminingos, o gal viskas kyla iš filosofijos. Arba viskas skatina filosofuoti...

Tai daryti skatina ir naudingų daiktų įsigijimas internetu, užsukus į PasaulisDelne, kur nestinga įvairių prekių. Kokias kategorijas čia rasime? Kava ir arbata (hm, kvapnu ir skanu). Maisto papildai. Aromaterapija. Kūdikių, vaikų prekės. Taip pat kosmetika, higiena. Dargi buitinė chemija. O artėjant šventėms itin pravers dovanų idėjos. Bet palaukite! Pasirodo, kad yra ir smulkesnių kategorijų! Štai aromaterapija – ir eteriniai aliejai, ir jų garintuvai, ir kvapai namams, ir aromaterapiniai šildukai. Sunku viską ir nupasakoti...

Bene gausiausias pasirinkimas dviejose kategorijose – kūdikių ir vaikų prekių bei kosmetikos ir higienos. Todėl panašu, kad bus ką pasirinkti ir prireikus pavyks aptikti svarbių daiktų.

Kodėl patogu apsipirkti internetu? Todėl, kad taip pasaulis kone sumažėja. Jo įvairovė nesumenksta, tačiau pasiekiamumas žymiai pakinta. Pavyzdžiui, nereikia pirkti lėktuvo bilieto ir skristi į Didžiąją Britaniją norint nupirkti britų mėgstamų ir vertinamų vaikiškų drabužių. Kad ir kiek lauke šalčio, kad ir kokios tyškančios balos, kad ir koks nemalonus vėjas pučia, tai nesvarbu, mat apsiperkama internetu.

Piko metas? Užgrūstos aikštelės? Parduotuvėse eilės? Brangoka? Atsakymą, kaip tai pakeisti, jau žinote. Ir čia jau ne metaforos, o pragmatiškai įvertinami pliusai, kuriais įsitikina nemažai pirkėjų iš visos Lietuvos.

O kuris iš tų pragmatiškų pliusų svarbiausias? Kad atsakytume į šį klausimą, reikėtų pasitelkti keturis pavyzdžius.

Pirmas pavyzdys. Sportininkų apdovanojimai. Krepšininko teiraujamasi, kas labiausiai padėjo iškilti. Viskas dėl ūgio? Disciplina? Subalansuota mityba? Trenerio pastabos? Palaikymas iš komandos narių? Talentas? Nuoseklus darbas? Nėra vieno atsakymo. Tiksliau, yra, bet ne toks, kokio galbūt tikitės: iškilti krepšininkui padėjo viskas, kas išvardyta, o ne koks nors atskiras punktas.

Antras pavyzdys. Dainininkų apdovanojimai. Kad padėjo pasiekti klausytojų širdis? Kas atvėrė kelią į didžiąsias scenas ir radijo stotis? Kas lėmė didelį peržiūrų skaičių? Užburiantis balsas? Kasdienės repeticijos? Naujų dainų kūrimas? Noras išgarsėti? Vėlgi nėra vieno aspekto, nurungiančio kitus ir tampančio kažkuo panašiu į visraktį nuo sėkmės.

Trečias pavyzdys. Aktorių apdovanojimai. Kas padėjo taip gerai vaidinti? Balso tembras? Kūno plastiškumas? Įsijautimas? Noras būti geriausiam? Puiki atmintis? Kaip ir prieš tai pateiktais atvejais, taip ir šioje situacijoje paprasčiausiai nėra stebuklingo aspekto, lemiančio šimtą procentų sėkmingumo.

Ketvirtas pavyzdys. Rašytojų apdovanojimai. Kas padėjo sukurti tokią intriguojančią knygą? Potraukis literatūrai? Sumanumas? Atsidavimas? Siekis pasidalyti mintimis? Puikus kalbos jausmas? Troškimas rašyti? Čia irgi galioja tas pats, trimis ankstesniais pavyzdžiais jau patvirtintas sintezės principas.

Taigi, vienas dėmuo kažin ar gali būti esminis. Esmę sudaro keli dėmenys. Tarkim, dešimt dalių po dešimt procentų sudaro šimtą. Vargu ar nusprendžiama pirkti internetu vien dėl užgrūstos automobilių aikštelės. Bet prie to pridėjus mažesnes kainas ir galimybę sutaupyti, argumentas jau stipresnis. Panašiai kalbėtina ir apie įvairius produktus. Sakysim, kavos pasirinkimas neapsiriboja vien garsiu pavadinimu ar vien patrauklia kaina. O kosmetikos prekės perkamos ne tik dėl gražių pakuočių. Todėl drąsiai galima teigti, jog bent keletas teigiamų savybių turi sąveikauti, kad būtų sukuriama darna.

Jaukumui įtakos irgi turi visokie dėmenys. Jei norite pasimėgauti kava, o šalia vyksta konfliktas, situacijos neapibūdintumėte pozityviai. Kas kita – pašnekesys prie kavos puodelio ramią vasaros popietę dailioje terasoje...

Jaukumas kuriamas nebūtinai brangiais daiktais. Štai žolelių arbata – malonumas vakare jaukiai besikalbant apie dienos įspūdžius, apie perskaitytas knygas, apie planus ir idėjas... Tad kai užsimename apie PasaulisDelne, iš dalies kalbame apie jaukumą.

Peržiūros: 1038