Užkandžiai: puikus įprotis ar vengtina yda?

Užkandžiauti mėgstame visi. Subalansuoti ir tinkamai parinkti vieno kąsnio užkandžiai suteiks energijos ir padės atsikratyti nereikalingų kilogramų. Tiesa, jei užkandžių nesirinksite ir mėgausitės jais nuolatos, galite ir nusivilti. Reikėtų vengti ir itin riebių bei kaloringų skanėstų, pvz., saldumynų, bulvių traškučių ar gazuotų gėrimų.

Reguliarūs užkandžiai padės išvengti persivalgymo problemų. Daugelis žmonių alkio jausmą pajunta prabėgus 3 valandoms po valgymo, tai reiškia, kad jei tarp pagrindinių valgių darysite ilgas pertraukas, tuomet būsite labiau išalkę ir lengviau persivalgysite. Subalansuoti vieno kąsnio užkandžiai sumažins ir bendrą kalorijų skaičių, gaunamą per dieną, kadangi per pagrindinius valgymus suvalgysite mažiau. Be to, užkandžiaudami rūpinamės ir tinkamu fizinės bei protinės energijos lygiu. Reguliarūs užkandžiai palaiko pastovų cukraus kiekį kraujyje, todėl visą dieną jaučiamės stiprūs ir žvalūs. Tiesa, užkandžiauti reikėtų tik tuo atveju, jei jaučiatės išalkę, priešingu atveju, užkandžiai nebus nei naudingi, nei sveiki.

Žinoma, užkandžiauti reikia atsargiai – negalima valgyti visko, kas papuola po ranka. Jei itin dažnai mėgausitės saldumynais ar traškučiais ir nuolatos gersite gazuotus gėrimus, netrukus pajusite svorio prieaugį, nepamirškite, kad toks maistas neturi jokios maistinės vertės, todėl jūsų organizmas nusilps, o jūs jausite nuolatinį nuovargį.

Nesveikais užkandžiais laikomi ir tokie gardėsiai, kaip javainių batonėliai. Nors gamintojai įšsijuosę kartoja, kad šie užkandžiai maistingi ir sveiki, vis dėlto juose esantys riebalai gali pakenkti dailiai figūrai. Jei norite pasimėgauti saldžiu desertu, geriau rinkitės juodąjį šokoladą – kalorijų jame bus kur kas mažiau. Papildomų kilogramų suteiks ir vaisinis jogurtas. Jame labai daug saldiklių, konservantų ir dažiklių. Kur kas geresnis sprendimas – nesaldus ir neriebus jogurtas, sumaišytas su šviežių vaisių ar uogų gabalėliais.

Vienas dažniausių dietologų rekomenduojamų užkandžių yra šviežios daržovės, pvz., morkos, paprikos, agurkai ar slyviniai pomidorai, valgomos su humusu. Energijos suteiks ir reguliariai vartojami baltyminiai batonėliai ar natūralus neriebus kefyras, valgomas su šviežiomis uogomis ar vaisiais, liesa varškė su šviežiais vaisiais ar daržovėmis, įvairių rūšių riešutai, pvz., migdolai, pistacijos ar graikiniai riešutai. Organizmui naudingi ir kietai virti kiaušiniai. Juos galima valgyti su pomidorų griežinėliais ir pasirinktais prieskoniais.

Peržiūros: 2262